pain . . .

Ja jag måste väl skiva om förlossning, d är nog en av dom värsta grejer jag någonsin gjort. Alla prata om hur UNDERBART d är att vara gravid. Stämmer INTE. Och alla säger att d är en sån speciell och magisk upplevelse att föda barn. Stämmer inte heller, speciell, defenitivt. Magiskt? Nej inte direkt, varenda sekund ville jag bara bort bort och då ska jag åxå ha haft en "lätt" förlossning. Så här gick d till;
 
18.00 gick mittt vatten och vi for in till förlossningen där jag säger till dem att -"det här kan gå fort". Var det nån som lyssnade på mig?? Nej inte då, d var så fullt och dom var så upptagna och jag var juh ändå först föderska så vi blev hemskickade och skulle återkomma vid 07-tiden dagen efter. Jo tjena.
23.30 var d bara att fara in igen för att jag hade så ont.
00.00 så hade vi fått ett rum.
01.30 var d bara att tillkalla narkosläkaren så att jag skulle kunna få ryggmärgsbedövningen eftersom jag var öppen 5 cm.
03.30 Öppen 10 cm.
04.30 dax att börja krysta och dom tar bort bedövning och lustgasen(tydligen SKA man känna ALL smärta och hemskheter).
08.00 får tillbaka lustgasen(tack gode gud) eftersom bm tycker så synd om mig, detta tar tid och sen är d bara att fortsätta krysta.
10.15 kom våran lilla sparkare till världen.Pust, aldrig mer. 
 
D är klart att hon är värd allt men det var aldrig någon som berättade om exakt hur hemskt d är att föda, har nog aldrig varit så slut och körd i hela mitt liv. Bebi fick mata mig med små små bita kexchoklad under d hela och ge mig cola ur ett sugrör för jag kunde knappt uppbåda styrka nog att suga i mig vätskan. Och sen, d är juh sen efter när man tror allt är klart d mest jobbiga är. Dom enklaste sakerna som man tar för givet annars går helt plötsligt inte, ingen berättar d för en och inte står d någonstans i någon bok heller för den delen.
 
Men har världens bästa halva som ställde upp och ställer upp och har visat sig vara världens gulligaste pappa åxå, min kärlek till den mannen bara växer och växer. Känner vördnad över hur livet har blivit och vad jag har i d, så fullt och så mycker kärlek från familjen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0