theoppositeofadulthood

och så har helgens jobbmaraton tagit sin början. Att man har två helgpass dirr efter varandra känns faktiskt lite si så där ibland då jag så mycket hellre skulle vilja få vara hemma och få ha fredagsmys i soffan med älsklingen men isället så sittar man nu här på jobbet och längtar hem. Att jag nästa helg har exakt samma sak att se fram emot gör d inte lättare heller direkt, d som gör att d känns x-tra tungt och gör att jag känner mig rätt så gnällig är att när jag vaknade upp idag så kändes huvudet tjockt som att d var fyllt med kola och lät som en hes kråka, så tror jag håller på att åka på en rejäl förkylning vilket jag alltid råkar ut för den här tiden på året. Att jag i min tjurskallighet dessutom har vandrat runt i min vårjacka bara på pin thji kan vara en ganska stor bidragande orsak till varvör jag har blivit lite sjuk men jag vägrar vinter en enda dag till. Nu får d fan vara nog med snö och kyl, nu får solen komma med värme och pippifåglar. Jag tänkte att om jag vägrar vinter nå mer så kanske d slutar och blir mildare och snön kanske bara försvinner och våren kommer snabbare, nu vet jag inte om d går snabbare direkt men tycker mig se och känna en klar förbättring i vädret så kanske fungerar d även om d fortfarande är i kallaste laget för min smak. Men solen värmer när man är ute och har hört lite fågelkvitter när jag kommit hem från jobbet så . . . summer is comming och är taggad till max så tycker den faktiskt får ta å lägga på ett kol nu, ill ha värme och kunna vara ute på balkongen hela dagarna med älsklingen. Vi har hittat en grill för sommaren åxå som ska inhandlas, en elgrill i perfekt storlek, så kommer att bli grillat till middag heeela sommaren, lätt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0